Olen Kesärauhan festivaalijohtaja ja rakennan yhdessä tiimimme kanssa Turun Linnanpuistoon kaunista, hauskaa ja vastuullista festivaalia. Tällä hetkellä opetan myös Metropoliassa kulttuurituotannon opiskelijoita eli tulevaisuuden festivaalituottajia. Lisäksi haaveilen, että pääsen näkemään The Nationalin tämän vuoden aikana livenä.
Osallistuu keskusteluun LIVEFININ BAROMETRIKESKUSTELU OSA 1: TÄRKEIMPIÄ HUOMIOITA ELÄVÄN MUSIIKIN YLEISÖISTÄ
Työskentelen Tutkimus- ja Analysointikeskus TAK Oy:ssä, joka on erikoistunut matkailututkimukseen. Olen taloussosiologian dosentti Turun yliopistossa erityisalanani matkailun ja vapaa-ajan tutkimus. Olen aiemmin työskennellyt johtajana kahdessa eri matkailu- ja vapaa-ajan tutkimukseen erikoistuneessa yliopistollisessa organisaatiossa, minkä lisäksi olin Suomen matkailututkimuksen seuran puheenjohtajana lähes 10 vuotta. Tutkimukseni ovat käsitelleet muun muassa matkailutilastoja, matkailun vaikutuksia ja kausiluonteisuutta sekä erityisesti viime vuosina festivaaleja erilaisista näkökulmista.
Osallistuu keskusteluun LIVEFININ BAROMETRIKESKUSTELU OSA 2: "MONESTI ON TURVATON OLO" - EPÄASIALLINEN KÄYTÖS ELÄVÄN MUSIIKIN TAPAHTUMISSA
Minulla on pitkä kokemus markkinoinnin opetuksesta, tutkimuksesta ja erilaisista kehittämishankkeista. Eritysalaani ovat mm brändijohtamisen haasteet, kulutuskäytännöt, sekä yleensäkin ajankohtaiset markkinoinnin ja kulutuskulttuurin ilmiöt ja trendit. Olen hiljattain myös tutkinut ja kouluttanut taide- ja kulttuurialan toimijoita Muotoilukeskus Muovan ja HUMAKin digitaalisen palvelumuotoilun Digimagia-hankkeessa.
Osallistuu keskusteluun MIKÄ ON UUTTA TAI NORMAALIA UUDESSA NORMAALISSA?
Olen työskennellyt yli 15 vuotta turvallisuusalalla. Taustaltani olen tapahtumaviestinnän yrittäjä. Nykyään toimin useiden erilaisten yritys- ja yleisötapahtumien turvallisuuden suunnittelijana, toteuttajana sekä johtajana. Lisäksi opetan tapahtuma- ja turvallisuusalan opiskelijoita sekä koulutan alan eri toimijoita. Lisäksi toimin aktiivisesti KOKO Tapahtuman hallituksessa sekä Tapahtumateollisuus ry:n Turvallisuustyöryhmässä.
Osallistuu keskusteluun NOLLATOLERANSSI - PARHAAT KÄYTÄNNÖT HÄIRINTÄYHDYSHENKILÖIDEN KÄYTÖSTÄ ELÄVÄN MUSIIKIN ALALLA
Olen aloittanut urani vuonna 1999 musiikkitoimittajana ja nykyään toimin Manage Me Oy:n toimitusjohtajana ja artisti managerina.
Osallistuu keskusteluun WE WANT MORE - MITÄ JÄÄHYVÄISTEN KESÄN JÄLKEEN?
Minulla on laaja tausta musiikkialalla työskentelyssä, varsinkin livemusiikin saralla. Olen toiminut ohjelmapäällikkönä mm. Kulttuuritehdas Korjaamolla sekä Suisto-klubilla. Tällä hetkellä vastaan Allas Sea Poolin musiikkiohjelmasta sekä teen maisteriopintojani Sibelius-akatemian Taidehallinnon osastolla. Olen The Holy-yhtyeen yksi perustajista ja minut valittiin Nordic Music Biz Top 20 Under 30-listalle vuonna 2022.
Osallistuu keskusteluun MIETIN ÄÄNEEN: MIHIN KORREKTIUDEN RAJAT MUSIIKKIALALLA VEDETÄÄN JA MITÄ NIIDEN YLITYKSISTÄ OPITAAN?
Olen Industry Awardseissa 2022 Vuoden A&R:nä palkittu, Monsp-levymerkin vetäjä ja Warner Music Finlandin A&R. Olen myös palkittu musiikkitoimittaja, joka tunnetaan muun muassa aiemmasta työstäni YleX:llä.
Osallistuu keskusteluun KRISTALLIPALLO 2023
Parasta festareissa on elämyksellisyys, yhteisöllisyys ja vapauden tunne. Toimin Ruisrockissa tuottajana ja olen päässyt vuosien varrella suunnittelemaan ja kehittämään festarielämystä eri kulmista katsottuna. Tällä hetkellä työskentelen mm. festivaalin vastuullisuusohjelman, aluetaiteen ja Ruissiraadin parissa. Tammikuusta alkaen olen ollut mukana LiveFinin hallituksessa
Osallistuu keskusteluun LIVEFININ BAROMETRIKESKUSTELU OSA 2: "MONESTI ON TURVATON OLO" - EPÄASIALLINEN KÄYTÖS ELÄVÄN MUSIIKIN TAPAHTUMISSA
Olen Suomen Akatemian tutkijatohtori, musiikintutkija, toimittaja ja DJ, joka on erikoistunut hiphop-kulttuuriin ja rap-musiikkiin. Olen toimittanut mm. antologian Kuka kuuluu? Kirjoituksia hiphopista ja feminismistä yhdessä Heini Strandin kanssa. Olen myös aktivistisen musiikintutkimuksen yhdistyksen Suoni ry:n hallituksen jäsen.
Osallistuu keskusteluun MIETIN ÄÄNEEN: MIHIN KORREKTIUDEN RAJAT MUSIIKKIALALLA VEDETÄÄN JA MITÄ NIIDEN YLITYKSISTÄ OPITAAN?
Olen työskennellyt G Livelab Tampereella vuodesta 2019 alkaen ensin tuottajana ja vastaavana tuottajana ja nykyään ohjelmapäällikkönä. Lisäksi olen työskennellyt urallani mm. Tampere-talon viestintäpäällikkönä.
LiveFIN ry:n hallituksen jäsen (2022-) ja Pirkanmaan musiikkiopiston ohjausryhmän jäsen (2022-).
Osallistuu keskusteluun YLEISÖTYÖN OIVALLUKSET KÄYTTÖÖN MUSIIKIN VAPAALLE KENTÄLLE
Vapaa toimittaja ja ideakone. MARSin puheohjelman veteraanipallottelija. Kulttuurituotanto Creat osk: perustaja.
Osallistuu keskusteluun WE WANT MORE - MITÄ JÄÄHYVÄISTEN KESÄN JÄLKEEN?
Olen toiminut 6 vuotta TKK Oy:n ohjelmapäällikkönä ja vastaan tällä hetkellä Tullikamarin ja Tavara-aseman ohjelmasisällöistä. Lisäksi vastaan Kulttuuritalo Telakan ohjelmasta ja toimii monipuolisesti muusikkona ja radiotoimittajana. Olen myös Kulttuuritalo Telakan ravintolatoiminnasta vastaavan Carneval Oy:n hallituksen jäsen ja pienlehti Kuuma Linjan toinen päätoimittaja.
Osallistuu keskusteluun LIVEFININ BAROMETRIKESKUSTELU OSA 1: TÄRKEIMPIÄ HUOMIOITA ELÄVÄN MUSIIKIN YLEISÖISTÄ
Nykyisessä työssäni vastaan Nelonen Media Liven kolmentoista festivaalin ohjelmahankinnoista + osallistun edustamiemme risteilyjen ja areena/stadionkeikkojen ohjelman toteutukseen.
Tieni tähän pestiin on ollut pitkä ja mutkainen – aloitin bändiharrastuksen 15-vuotiaana, siitä tie on vienyt keikkojen järjestämiseen paikallisella nuorisotalolla, omien kiertueiden järjestämiseen ensin kirjeitse, sitten faksilla ja myöhemmin sähköpostitse ja puhelimella, levyjen julkaisuun ensin kavereille ja myöhemmin ammattimaisemmin myös muille, levykaupan pyörittämiseen, musiikkitoimittajan työhön niin painettuihin lehtiin kuin MoonTV:n ohjelmiin, kiertuemanagerin tehtäviin ympäri maailmaa, keikkatuotantojen tekemiseen niin klubi- kuin stadiontasolla ja lukuisiin muihin erikoistehtäviin. Näkemys musa-alaan on täten laajahko. Vaikka nykyään korporaatiotasolla toiminkin, pyrin olemaan edelleen ihminen jolla on sydän. Luottamustoimet: kolmen lapsen ylpeä isä.
Osallistuu keskusteluun MARS AVAA: MITEN FESTIVAALIEN OHJELMISTOT SYNTYVÄT VUONNA 2023?
Toimin tällä hetkellä Teini-Pää- ja Kismet-yhtyeissä solistina, soittajana, säveltäjänä ja sanoittajana. Kirjoitan tietokirjaa naisista ja vähemmistöistä suomalaisen punk- ja indiemusiikissa vuosina 1977-2022. Olen myös sukupuolen-, maahanmuuton- ja kulttuurintutkimukseen keskittynyt sosiologian maisteri.
Osallistuu keskusteluun MAKSAAKO EETTISYYS JOTAIN JA VOIKO EETTISET OHJEET OLLA OSA YLEISIÄ OHJELMANTOIMITUSEHTOJA?
Helsingin Rock and Roll OY, omistuksia myös muissa alan yhtiöissä kuten esim Vantaan festivaalit Oy.
Osallistuu keskusteluun WE WANT MORE - MITÄ JÄÄHYVÄISTEN KESÄN JÄLKEEN?
Työskentelen Muusikkojen liiton omistuksessa olevien G Livelabin ja Radio Helsingin markkinoinnin parissa.
Osallistuu keskusteluun YLEISÖTYÖN OIVALLUKSET KÄYTTÖÖN MUSIIKIN VAPAALLE KENTÄLLE
Toimin Live Nationilla kymmenettä vuotta agenttina ja silloin tällöin promoottorina, kun tarve vaatii. Edustan tällä hetkellä kahtatoista kotimaista artistia tai yhtyettä. Painopisteeni oli live musiikin alalla aiemmin vuosituhannen alussa raskaamman musiikin puolella, jolloin tein töitä ääniteknikon ja kiertuemanageroinnin ja artistimanageroinnin parissa aktiivisesti ja kansainvälispainotteisesti. Viimeisten vuosien aikana edustamani asiakkaat ovat vähenevässä määrin raskasta musiikkia. Lieneekö luonnollinen siirtymä, en osaa sanoa. Kuulun SOA Ry:n hallitukseen.
Osallistuu keskusteluun MAKSAAKO EETTISYYS JOTAIN JA VOIKO EETTISET OHJEET OLLA OSA YLEISIÄ OHJELMANTOIMITUSEHTOJA?
Toimin Nelonen Median musiikkipäällikkönä, missä tehtävissä vedän Nelonen Median Radioiden musatiimiä eli vastaan 9 radiokanavan musiikista, olen osa Nelonen Media liven ohjelmaryhmää, Nelosen musiikkijohtoryhmää sekä Kaiun johtoryhmää. Työskentelen myös jonkin verran Nelosen musiikki-tv-ohjelmien parissa.
Osallistuu keskusteluun KRISTALLIPALLO 2023
Varmistan osaltani ettei vaarallisia palveluita pidetä maassa kuluttajien saatavilla kiertämällä tapahtumia ja moottoriurheilua valtakunnallisesti, sekä osallistumalla erilaisiin kehittämis- ja yhteistyöhankkeisiin. mukana muun muassa Poliisihallituksen yleisötilaisuuksien ohjausryhmässä sekä toimimalla em. ohjausryhmän yhteistyöalaryhmän puheenjohtaja. Mukana myös Pelastuslaitoksien kumppanuusverkoston tapahtumaturvallisuuden asiantuntijaverkostossa.
Osallistuu keskusteluun AINA VALMIINA! – MILLAINEN ON ELÄVÄN MUSIIKIN TAPAHTUMIEN KRIISIVALMIUS?
Olen tehnyt yli 20-vuotisen uran hiphop-musiikin parissa ja koonnut suomiräpin vaiheita kokoelmalevyille ja kirjoittanut kaksi räp-aiheista kirjaa, joista jälkimmäinen palkittiin tiedonjulkistamisen valtionpalkinnolla. Tunnen hiphop-kulttuurin syvät kulttuuriset juuret ja olen luennoinut aiheesta korkeakouluissa. Julkaisen uuden Paleface-albumin maaliskuussa 2023.
Osallistuu keskusteluun MIETIN ÄÄNEEN: MIHIN KORREKTIUDEN RAJAT MUSIIKKIALALLA VEDETÄÄN JA MITÄ NIIDEN YLITYKSISTÄ OPITAAN?
Työskentelen Flow Festivalin aluetuotannon tuotantopäällikkönä, missä vastuullani on festivaalin tapahtuma-alueen ja sen palvelujen suunnittelu, viranomais-, alihankkija- ja toimijayhteydet, turvallisuus, vastuullisuus ja viihtyvyys sekä aluetuotannon tiimin johtaminen. Ennen Flowta olen tehnyt yli 10 vuoden uran eri tehtävissä musiikin ja tapahtumien parissa, mm. Slushin vastaavana tuottajana ja G Livelab Helsingin tuottajana. Erityisen lähellä sydäntäni on jazzmusiikki, ja Flown lisäksi toiminkin helsinkiläisen We Jazz -festivaalin toiminnanjohtajana. Olen myös Music Finlandin Live-tuen jazz- ja folk-toimikunnan jäsen sekä Metropolian kulttuurituotannon tutkinto-ohjelman neuvottelukunnan jäsen.
Osallistuu keskusteluun KEYNOTE-HAASTATTELUSSA VLADYSLAV YAREMCHUK
Aloitin musiikkialalla vuonna 2005 tekemällä promootiota ja markkinointia Sony Music Finlandilla. Yli 10 vuoden ajan työskentelin paikallisten lahjakkuuksien ja kansainvälisten taiteilijoiden kanssa – ja siitä siirryin suht luonnollisesti artist manageriksi Fullsteam Managementille ja label manageriksi Fullsteam Recordsille. Ehdin olla Fullsteamilla seitsemän vuotta - kunnes siirryin yrittäjäksi.
Tällä hetkellä toimin osa-aikaisesti IndieCo ry:n toiminnanjohtajana. Perustin vuonna 2021 oman yrityksen K. Vauhkosen Musiikit ja Meiningit, joka tekee PR & markkinointia ja managerointia paikallisille ja kansainvälisille taiteilijoille. Managementissani on tällä hetkellä mm. Stam1na, Stoned Statues ja Block of Flats.
Osallistuu keskusteluun KRISTALLIPALLO 2023
Julkaisin debyyttisingleni Paha Narttu vuonna 2017 ja sen jälkeen 2 EP:tä ja Äiti -debyyttialbumin. Ammennan hiphopin etelä-tyyleistä kuten Atlanta-rapista ja kirjoitan vitutuksesta sekä surusta. Olin mukana D.R.E.A.M.G.I.R.L.S. -showkokonaisuudessa ja olen tällä hetkellä Matriarkaatti -duon toinen osapuoli. Matriarkaatti julkaisee omaa musiikkia, podcasteja sekä toimii alustana nais-, ei-binäärisille ja transmaskuliineille artisteille hiphopin kentällä.
Osallistuu keskusteluun MIETIN ÄÄNEEN: MIHIN KORREKTIUDEN RAJAT MUSIIKKIALALLA VEDETÄÄN JA MITÄ NIIDEN YLITYKSISTÄ OPITAAN?
Olen toiminut Suomen Ohjelmatoimistot ja Agentit ry:n toiminnanjohtajana heinäkuusta 2021. Piikkikasvi Agencyllä olen toiminut tuotantovastaavana ja assistenttina vuodesta 2018. Toimenkuvaani kuuluu muun muassa artistien ja artistiryhmien keikkojen ja kiertueiden käytännön järjestelyt sekä sosiaalisen median ja nettisivujen päivitykset. Lisäksi olen vapaa kirjailija. Olen kirjoittanut muun muassa Hanna Kauppisen ja Aiju Salmisen kanssa Bändin käsikirjan (Into Kustannus 2018) ja Antti Luukkasen kanssa Aki Sirkesalo – Musiikki soi (Into Kustannus 2022). Koulutukseltani olen filosofian maisteri ja kulttuurituottaja AMK.
Aikaisemmin olen toiminut muun muassa Oranssi ry:n ja Särön (ennen Girls Rock! Finland) sekä Kouvolan Kulttuuritallit ry:n hallituksissa ja puheenjohtajana. Olen ollut järjestämässä tapahtumia Oranssilla, Kulttuuritalleilla ja Särön musiikkileirejä yhdistysten työtekijöiden ja muiden hallituslaisten kanssa.
Osallistuu keskusteluun MAKSAAKO EETTISYYS JOTAIN JA VOIKO EETTISET OHJEET OLLA OSA YLEISIÄ OHJELMANTOIMITUSEHTOJA?
Vastuualueeseeni Rockilla kuuluvat musiikin erikoisohjelmat illoissa. Niihin yritän kerätä mahdollisimman mielenkiintoista uutta musiikkia ja saada ääneen viikon kiinnostavimmat vieraat. Välillä onnistuu, välillä ei!
Osallistuu keskusteluun WE WANT MORE - MITÄ JÄÄHYVÄISTEN KESÄN JÄLKEEN?
Olen toiminut päätoimisesti tapahtuma-alalla 20 vuotta erilaisissa tuotannon, tekniikan ja turvallisuuden työtehtävissä. Tällä hetkellä työskentelen Tampereen Kulttuurikamari Oy:ssa (Tullikamari ja Tavara-asema) tuotantopäällikkönä sekä Kesärauha-festivaalilla turvallisuuspäällikkönä, joissa molemmissa myös häirintäyhteyshenkilönä. Lisäksi työskentelen pyroteknikkona pääasiassa kotimaisten artistien festivaalikiertueilla ja areenakeikoilla.
Osallistuu keskusteluun NOLLATOLERANSSI - PARHAAT KÄYTÄNNÖT HÄIRINTÄYHDYSHENKILÖIDEN KÄYTÖSTÄ ELÄVÄN MUSIIKIN ALALLA
Toimin osa-aikaisena tutkijana LiveFIN ry:ssä ja vierailevana tutkijana Lapin yliopistossa. Tutkin pääasiassa elävän musiikin tapahtumia ja niiden yleisöjä.
Osallistuu keskusteluun LIVEFININ BAROMETRIKESKUSTELU OSA 1: TÄRKEIMPIÄ HUOMIOITA ELÄVÄN MUSIIKIN YLEISÖISTÄ
Olen genrerajoja rikkova multi-instrumentalisti ja pedagogi, joka toimii freelancerina esittävän taiteen ja musiikin koulutuksen kentällä. Intohimonani on olla mukana rakentamassa yhteiskuntaa, jossa musiikki todella kuuluu kaikille. Tästä syystä ideoin ja toteutan erilaisia projekteja ja koulutuksia, joiden avulla luodaan siltoja musiikin ja muiden alojen välille. Minua kiehtoo kovasti musiikin vaikutus aivoihin ja aivoterveyden edistämiseen. Muusikon ja kouluttajan töiden lisäksi toimin Lastenmusiikkiyhdistyksen puheenjohtajana ja olen palkitun Pikku Papun Orkesterin alkuperäisjäsen.
Osallistuu keskusteluun YLEISÖTYÖN OIVALLUKSET KÄYTTÖÖN MUSIIKIN VAPAALLE KENTÄLLE
Olen palkittu musiikkialan ammattilainen, joka on tehnyt lähes 15-vuotisen uran suomalaisella musiikki- ja festivaalikentällä. Vuodesta 2011 alkaen olen työskennellyt Flow Festivalin artistirajapinnassa vastaten mm. artistisopimuksista ja artistien esiintymisjärjestelyistä toimien artistituotannon tiimin budjettivastuullisena esihenkilönä. Esikoistietokirjani “Backstagella - artistituottajan käsikirja” julkaistiin lokakuussa 2022. Toimin musiikkitapahtumien edunvalvontajärjestö LiveFIN ry:n sekä Euroopan musiikkifestivaalien kattojärjestö Youropen hallituksissa sekä Helsingin Jazz-utopia ry:n hallituksen sihteerinä. Lisäksi istun Taiteen edistämiskeskuksen musiikkitoimikunnassa.
Osallistuu keskusteluun NOLLATOLERANSSI - PARHAAT KÄYTÄNNÖT HÄIRINTÄYHDYSHENKILÖIDEN KÄYTÖSTÄ ELÄVÄN MUSIIKIN ALALLA
Olen työskennellyt Ekvalitassa asiantuntijana tasa-arvo- ja moninaisuuskysymyksissä vuodesta 2008 lähtien. Minulla on laaja kokemus työpajojen vetämisestä, aineistojen tuottamisesta, menetelmien kehittämisestä sekä arviointien ja rapporttien tuottamisesta. Minulla on lisäksi paljon kokemusta epäasiallisen kohtaamisen ja seksuaalisen häirinnän ennaltaehkäisyn tukemisesta eri organisaatioissa, myös musiikin kentällä.
Osallistuu keskusteluun LIVEFININ BAROMETRIKESKUSTELU OSA 2: "MONESTI ON TURVATON OLO" - EPÄASIALLINEN KÄYTÖS ELÄVÄN MUSIIKIN TAPAHTUMISSA
Toimin Amos Rex -taidemuseossa yleisöpalvelupäällikkönä. Ainutlaatuisia kohtaamisia maan alla ja päällä tarjoavassa Amos Rexissä esitellään paikkasensitiivistä, kokemuksellista ja usein teknologisesti kokeellista taidetta, sekä nykytaiteilijoilta että heidän modernistisilta edeltäjiltään. Tehtävässäni johdan yleisötyö- ja asiakaspalveluyksikön toimintaa. Tiimini kanssa kehitämme museon saavutettavuutta ja mahdollistamme erityisiä kohtaamisia näyttelyissämme.
Osallistuu keskusteluun YLEISÖTYÖN OIVALLUKSET KÄYTTÖÖN MUSIIKIN VAPAALLE KENTÄLLE
Viime vuodet olen tutkinut tulevaisuuden mahdollisuuksia tapahtuma-alan kehityksessä työstäen esimerkiksi SKAALA-hankkeelle Livestream 2030-raportin. Päivätyöt Radio Helsingissä pitävät myös kokoaikaisesti hereillä siitä mitä täällä tapahtuu.
Osallistuu keskusteluun UUSI TEKNOLOGIA TAPAHTUMA-ALALLA: DO AVATARS DREAM OF VIRTUAL FESTIVALS?
Toimin Nelonen Media Liven markkinoinnin pomona tittelillä Head of Marketing vastuullani 13 festaria kuten Rockfest, Himos Juhannus, Tammerfest sekä keikkoja ja risteilyjä. Siirryin tapahtuma-alalle vähän ennen kuin korona tuli Suomeen. Sittemmin korona on heikentynyt ja minä olen vahvistunut.
Osallistuu keskusteluun LIVEKENTTÄ VS. UUTISKYNNYS: MISTÄ PUHUTTIIN 2022 JA MIKÄ PUHUTTAA 2023?
Brittiläinen Festival Republic on yksi Euroopan johtavista festivaalijärjestäjistä. Toimitusjohtajansa Melvin Bennin johdolla yritys hallinnoi valtavaa festivaaliportfoliota, johon lukeutuvat legendaarisen Reading-Leeds -festivaalikaksikon lisäksi lukuisia muita eurooppalaisia festivaalijättiläisiä (mm. Download, Wireless, Latitude, Lollapalooza Berlin, Electric Picnic).
Osallistuu keskusteluun KEYNOTE-HAASTATTELUSSA MELVIN BENN
Olen Ruisrockin promoottori ja festivaalia järjestävän yhtiön toimitusjohtaja ja olen työskennellyt Ruisrockin parissa vuodesta 2006 lähtien. Festivaalihommien lisäksi olen Tavastian Lauantaidiskon DJ ja aktiivinen siirtolapuutarhamökkeilijä. Toimin myös MaRa ry:n festivaalityöryhmän puheenjohtajana.
Osallistuu keskusteluun MARS AVAA: MITEN FESTIVAALIEN OHJELMISTOT SYNTYVÄT VUONNA 2023?
Olen Tampereella asuva muusikko ja musiikintekijä, joka tunnetaan parhaiten yhtyeistä Räjäyttäjät, Talmud Beach, Amuri ja Jukka Nousiainen & Kumpp. Viime vuosina olen myös julkaissut musiikkia Rock Siltanen -nimellä.
Osallistuu keskusteluun MITÄ KUULUU SUOMIROCK?
Olen työskennellyt Live Nation Finlandin promoottorina viime elokuusta lähtien. Ennen nykyistä työtäni toimin miltei vuosikymmenen ajan Pori Jazz -festivaalin taiteellisena johtajana.
Osallistuu keskusteluun MARS AVAA: MITEN FESTIVAALIEN OHJELMISTOT SYNTYVÄT VUONNA 2023?
Työskentelen Fullsteam Agencyn tapahtumien kuten mm. Provinssin markkinointi- ja tiedotuspäällikkönä. Juuri ansaittu senior-titteli työnimikkeen edessä ei kuulemma kerro ikävuosista, vaan pitkästä kokemuksesta livealalla. Intohimo keikkoihin roihuaa yhä vuosirenkaista huolimatta ja yleisön fiilis on aina yhtä sykähdyttävä näky.
Osallistuu keskusteluun LIVEKENTTÄ VS. UUTISKYNNYS: MISTÄ PUHUTTIIN 2022 JA MIKÄ PUHUTTAA 2023?
Olen Tiketin pääosakas ja toimitusjohtaja. Tiketti ja minä olimme perustamassa Tapahtumateollisuus Ry:tä, jonka hallituksessa toimin. Toimin myös Suomen Yrittäjien perustaman Luovien yrittäjien verkoston johtoryhmän puheenjohtajana. Olen myös ollut mukana tekemässä OKM:n ja TEM:n kokoamassa ryhmässä Suomen valtion suurtapahtumastrategiaa. Työskentelen myös Helsingin Rock and Roll Oy:n hallituksessa, joka tuottaa ravintolapalveluita festivaaleille ja pyörittää kahta liveklubia Helsingissä; Tavastiaa ja Semifinalia sekä laadukasta ruokaravintola Ilvestä Urho Kekkosen kadulla.
Osallistuu keskusteluun MIKÄ ON UUTTA TAI NORMAALIA UUDESSA NORMAALISSA?
Olen toiminut vientipäällikkönä Music Finlandilla vuodesta 2017, ja vastaan siellä kevyen musiikin artistiviennistä. Ennen tätä työskentelin 12 vuoden ajan Fullsteamilla, sekä levy- että livepuolella, ja myös managerina Fullsteam Managementilla. Olen toiminut myös mm. IndieCon ja Music Finlandin hallituksissa ja MES:n toimikunnissa, kuin myös levytuottajana, muusikkona, ja toimittajana.
Osallistuu keskusteluun KEYNOTE-HAASTATTELUSSA MELVIN BENN
Työhöni Kulttuuria kaikille -palvelussa kuuluu erityisesti viestintä ja saavutettavuuden näkökulma, mutta työskentelen myös muiden yhdenvertaisuuskysymysten ja moninaisuusnäkökulman parissa. Koulutukseltani olen kulttuurituottaja (AMK) ja yhteiskuntatieteiden maisteri. Gradussani tutkin vammaisten taiteilijoiden, myös muusikoiden, toimintamahdollisuuksia ja taiteilijapolkuja. Vapaa-ajallani olen päätynyt muun muassa musiikkivideokuvaajaksi ja -avustajaksi, parin bändin tiedotekynäilijäksi, harrastelija-keikkavalokuvaajaksi ja Kulttuuripolitiikan tutkimuksen seuran sihteeriksi, sekä talkoolaiseksi erilaisille festivaaleille.
Osallistuu keskusteluun LIVEFININ BAROMETRIKESKUSTELU OSA 2: "MONESTI ON TURVATON OLO" - EPÄASIALLINEN KÄYTÖS ELÄVÄN MUSIIKIN TAPAHTUMISSA
Olen Ilosaarirock-festivaalin promoottori, Ravintola Kerubin ohjelmapäällikkö sekä valtakunnallisen musiikkitapahtumien edunvalvontajärjestö LiveFIN hallituksen jäsen.
Osallistuu keskusteluun MAKSAAKO EETTISYYS JOTAIN JA VOIKO EETTISET OHJEET OLLA OSA YLEISIÄ OHJELMANTOIMITUSEHTOJA?
Vuonna 1990 startanneella työurallani olen käsitellyt musiikkia laajalla skaalalla, usein populaarimusiikin historiaa jollain tapaa sivuten. Radiotöistäni tärkein on viikoittainen Pekka Laineen ihmemaa-ohjelma, televisiopuolella dokumenttisarjat Rock-Suomi, Iskelmä-Suomi, Urheilu-Suomi ja Politiikka-Suomi. Olen aktiivinen musiikintekijänä ja soittajana mm. The Enchanted- ja Hypnomen -yhtyeissä.
Osallistuu keskusteluun MITÄ KUULUU SUOMIROCK?
Olen kokenut tapahtuma- ja festivaalituottaja ja toiminut vuosien ajan mm. Provinssissa, Lost in Musicissa, Szigetissä ja lukuisilla muilla festivaaleilla vastuualueinani laajasti tapahtumien eri osa-alueet. Työssäni olen erikoistunut tapahtumien kestävyys- ja ympäristötyöhön ja hanketuottajana KEMUT-projekteissa (ELMA ja elävän musiikin hiilijalanjälkilaskenta) olen edistämässä kestävää kehitystä koko alalla.
Osallistuu keskusteluun ESITTELYSSÄ ELMA.LIVE: TERVETULOA KESTÄVÄN MUSIIKIN KOTIIN!
Uutistuotantoa juuri nyt ja jo vuodesta miekka ja kirves!
Osallistuu keskusteluun LIVEKENTTÄ VS. UUTISKYNNYS: MISTÄ PUHUTTIIN 2022 JA MIKÄ PUHUTTAA 2023?
Turkulaisen Sunborn Liven promoottori, joka järjestää mm. Kesärauha-festivaalia, Knotfest Finlandia sekä toiminut 2020 vuodesta lähtien Lost In Musicin promoottorina.
Osallistuu keskusteluun MARS AVAA: MITEN FESTIVAALIEN OHJELMISTOT SYNTYVÄT VUONNA 2023?
Työskentelen Näyttelykeskus WeeGeen tuotantopäällikkönä Espoon kaupungilla. Siirryin nykyiseen työhöni Ruisrockin vastaavan tuottajan paikalta, ja minulla onkin lähes 20 vuoden työkokemus musiikki- ja kulttuuritapahtumien parissa. Olen LiveFin ry:n hallituksen entinen jäsen, ja työstin viime syksynä LiveFin ry:n hallitusohjelmatavoitteita yhdessä toiminnanjohtajan ja muun hallituksen kanssa. Kulttuurin edunvalvonta, saavutettavuus ja yhdenvertaisuus ovat lähellä sydäntäni. Lisäksi toimin Taide- ja kulttuurialan ammattijärjestö Taku ry:n puheenjohtajana ja olen Uudenmaan taidetoimikunnan jäsen.
Osallistuu keskusteluun LIVEFIN ESITTÄÄ: MARSIN VAALIPANEELI
Olen työskennellyt tapahtuma-alalla 26 vuotta rakkaudesta lajiin. Noihin vuosiin mahtuu paljon viihdettä ja kulttuuria, yleisö- ja yritystapahtumia sekä konsultointia. Nelonen Medialla olen ollut 9 vuotta ja Liven operatiivisena johtajana sen perustamisesta lähtien. Musiikki täyttää elämäni töissä, ydintekemistämme ovat festivaalit ja konsertit. Nautin musiikista myös vapaa-aikanani, jolloin skaala onkin hyvin laaja musikaaleista oopperaan, rock-konserteista konemusiikkiin.
Osallistuu keskusteluun LIVEFININ BAROMETRIKESKUSTELU OSA 1: TÄRKEIMPIÄ HUOMIOITA ELÄVÄN MUSIIKIN YLEISÖISTÄ
Olen työskennellyt 90-luvulta alkaen mm. Nightwishin, Children Of Bodomin ja Blind Channelin kanssa. Lisäksi toimin Indieco ry:n puheenjohtajana, olen IFPI Finlandin hallituksen jäsen, Musiikinedistämissäätiössä kahden jaoston jäsen sekä Music Finland hallituksen varajäsen.
Osallistuu keskusteluun KRISTALLIPALLO 2023
Olen konsertti-, tapahtuma- ja festivaalituotantojen monipuolinen ammattilainen. Minulla on kokemusta live-alan edunvalvonnasta sekä näkemystä kulttuuriseen kaupunkisuunnitteluun. Intohimonani on vaikuttamistyö kulttuurin aseman parantamiseksi yhteiskunnassa. Parhaillaan syvennän asiantuntijuuttani taidehallinnon maisteriohjelmassa Taideyliopistolla. Lisäksi olen hallituksen jäsen esitystaiteen tuotantotalo Mad House - ystävät ry:ssä sekä The Association of Sibelius Academy Managers of Arts ry:ssä.
Osallistuu keskusteluun MIETIN ÄÄNEEN: MIHIN KORREKTIUDEN RAJAT MUSIIKKIALALLA VEDETÄÄN JA MITÄ NIIDEN YLISTYKSISTÄ OPITAAN?
Aloitin tammikuussa 2023 Tapahtumateollisuus ry:n toimitusjohtajana. Tapahtumateollisuus ry toimii tapahtumaelinkeinon keskusjärjestönä tehtävänään edistää koko tapahtumateollisuuden elinkeinotoimintaa ja sen arvoa suomalaiselle yhteiskunnalle. Tätä yhteiskunnallista tehtävää vasten toimenkuvaani kuuluu alan edunvalvontatyö, sekä toimialan kehityksen ja jäsenorganisaatioiden tukeminen. Olen työskennellyt aiemmin pelastusalalla ja ministerin erityisavustajana.
Osallistuu keskusteluun MAKSAAKO EETTISYYS JOTAIN JA VOIKO EETTISET OHJEET OLLA OSA YLEISIÄ OHJELMANTOIMITUSEHTOJA?
Työskentelen Kulttuuritehdas Korjaamon ohjelmapäällikkönä, Kaupungin äänet -festivaalin promoottorina ja olen Dödstil -levy-yhtiön toinen hahmo. Toimin lisäksi LiveFIN ry:n puheenjohtajana.
Osallistuu keskusteluun MAKSAAKO EETTISYYS JOTAIN JA VOIKO EETTISET OHJEET OLLA OSA YLEISIÄ OHJELMANTOIMITUSEHTOJA?
Olen kuhmolaislähtöinen laulaja-muusikko-lauluntekijä, jonka päätyö on 2015 vuodesta toiminut Litku Klemetti-yhtye, jonka mottona on 'kaikkea voi tehdä'. Emma-palkittu yhtye on julkaissut 7 albumia, joista viimeisin 2022 julkaistu Asiatonta oleskelua valittiin Soundin vuoden albumiksi. Indie Awards 2023 valitsi ryhmän vuoden yhtyeeksi. Tällä hetkellä sävellän uutta materiaalia.
Osallistuu keskusteluun MITÄ KUULUU SUOMIROCK?
Minulla on monen vuoden kokemus ihmislähtöisestä suunnittelusta erilaisia toimintoja kehitettäessä. Kokeilukulttuuri, kestävä kehitys ja muutoksen syntyminen ruohonjuuritasolla ovat olleet jo monta vuotta työpöydällä. Sitralla olen erityisesti miettinyt ihmisten motiiveja muutokseen sekä toiminut järjestöjen kanssa kestävän arjen edistäjinä. Opiskelujani olen suorittanut Lappeenrannan teknillisessä yliopistossa sekä Cambridgen yliopistossa. Luonto ja arki -tiimissä etsin kokeilujen avulla ketteriä tapoja testata uusia toimintamalleja ja uusimpana juttuna aloitamme arkisen kestävän tulevaisuuden pohdiskelun.
Osallistuu keskusteluun MIKÄ ON UUTTA TAI NORMAALIA UUDESSA NORMAALISSA?
Työskentelen valtakunnallisen musiikkitapahtumien etujärjestö LiveFIN ry:n toiminnanjohtajana kesään 2023 saakka. Yhdistyksen toimintaa on edunvalvonta, tiedonjako ja -keruu, alan kehittäminen ja sisäisen keskustelun ylläpitäminen sekä kansainvälinen yhteistyö. Itse olen vaikuttanut elävän musiikin alalla vuodesta 2011 liittyessäni Flow Festivalin viestintätiimiin, jossa työskentelin yli vuosikymmenen. Muut luottamustoimet: Tapahtumateollisuus ry:n hallituksen jäsen.
Osallistuu keskusteluun LIVEFININ BAROMETRIKESKUSTELU OSA 1: TÄRKEIMPIÄ HUOMIOITA ELÄVÄN MUSIIKIN YLEISÖISTÄ
Kesärauhan tuotantopäällikkönä vastaan festivaalin aluetuotannon asioista ja ihmisistä. Tämän lisäksi toimin fanituotevastaavana Antti Tuiskulle, Vesalalle ja Haloo Helsinki! -yhtyeelle. Teen myös Tuotannollisista Syistä -podcastia, joka on nyt määrittelemättömällä tauolla. Olen opiskellut kulttuurituotantoa SeAMK:ssa ja kulttuurituotannon ylemmän AMK-tutkinnon Metropoliassa. Seinäjoelle on aina mukava palata.
Osallistuu keskusteluun AINA VALMIINA! – MILLAINEN ON ELÄVÄN MUSIIKIN TAPAHTUMIEN KRIISIVALMIUS?
Olen toiminut häirintäyhteyshenkilönä musiikkialan tapahtumissa, kuten Tuska festival, Ruisrock, Music x Media, sekä Lost in Music festivaali ja matka jatkuu edelleen. Toimenkuvaani kuuluu epäasiallista käytöstä kokeneiden kohtaaminen ja kokonaistilanteen kartoittaminen, avun ja tuen tarjoaminen. Lisäksi suunnittelutyö, perehdytys- ja neuvontatyö, sekä kouluttaminen ja kaikki muu tapahtumaturvallisuuteen ja sen kehittämiseen liittyvä työskentely kunkin tapahtuman tarpeiden ja toiveiden mukaisesti. Muu työhistoriani koostuu sosiaali- ja terveysalalta, jossa olen työskennellyt pääasiassa psykiatrian puolella potilas- ja asiakastyössä. Teen työtä myös seksuaalineuvojana.
Osallistuu keskusteluun NOLLATOLERANSSI - PARHAAT KÄYTÄNNÖT HÄIRINTÄYHDYSHENKILÖIDEN KÄYTÖSTÄ ELÄVÄN MUSIIKIN ALALLA
Olen kulttuurisen musiikintutkimuksen asiantuntija ja väitellyt suomirockista Jyväskylän yliopiston nykykulttuurin oppiaineeseen vuonna 2010. Väitöskirjani aiheena oli Saimaa-ilmiö-dokumenttielokuva, jonka voidaan ajatella representoivan suomirockin vakiinnuttamisen syntyvaiheita. Aktiivisen musiikintutkimuksen tilalle on tullut vahva harrastuneisuus musiikin ja kulttuurin kenttien ilmiöiden tarkasteluun. Kuulun Kulttuuritoimituksen toimittajapooliin ja olen itse myös musiikintekijä.
Osallistuu keskusteluun MITÄ KUULUU SUOMIROCK?
Musiikkialalla pitkään vaikuttaneena olen toiminut mm. Sony Music Finlandin markkinointijohtajana. Olen urallani toiminut myös YleX:n ohjelma- ja musiikkipäällikkönä, sekä Radio NRJ:n maajohtajana.
Muut luottamustoimet: Baltian Live Nationin hallituksen puheenjohtajuus
Osallistuu keskusteluun MIKÄ ON UUTTA TAI NORMAALIA UUDESSA NORMAALISSA?
Toimin tätä nykyä taidejohtamisen professorina sekä MuTri-tohtorikoulun ja tutkimusyksikön johtajana SibAssa. Taustalla lähes neljännesvuosisata erilaisissa tutkimus-, opetus-, organisointi- ja johtopuuhissa muotoilun, muotoilujohtamisen, brändiviestinnän, musiikin ja kulttuurin saralla, Aalto-yliopistossa ja maailmalla. Julkaisuja on myös kertynyt vino pino, näistä esimerkkeinä mainittakoon ”Pohjoisen laulut – suomalaisen hevimetallin matka maailmalle” -kirja (Docendo, 2021) ja yhdessä Kimi Kärjen kanssa editoimani kokoelma ”Made in Finland – Studies in Popular Music” (Routledge, 2020).
Osallistuu keskusteluun MITÄ KUULUU SUOMIROCK?
Työskentelen Flow Festivalin tuotantopäällikkönä vastuualueenani tapahtuman esiintymislavat ja esitystekniikka sekä artistituotanto lavaesiintymisten osalta. Olen viettänyt koko työikäni tapahtumatekniikan parissa josta viimeiset kymmenisen vuotta keskittynyt kotimaisiin ja kansainvälisiin suurtuotantoihin kuten Flow Festival ja Slush. Olen opiskellut Viestintäalan perustutkinnon esitystekniikan suuntautumisalalta ja Esitys- ja teatteritekniikan Medianomiopintoja Metropoliassa.
Osallistuu keskusteluun AINA VALMIINA! – MILLAINEN ON ELÄVÄN MUSIIKIN TAPAHTUMIEN KRIISIVALMIUS?
Työskentelen Helsingin kaupunginorkesterin vs. yleisötyövastaavana toteuttaen ja kehittäen orkesterin saavutettavuutta ja osallisuutta edistävää toimintaa. Toimin valtakunnallisen Suomen sinfoniaorkesterit ry:n Yleisötyöfoorumin puheenjohtajana ja vaikutan Suomen Jazzliitto ry:n hallituksessa. Olen virkavapaalla UMO Helsinki Jazz Orchestran tuottajan toimesta, jota edeltävään työhistoriaani kuuluu lukuisia projekteja mm. April Jazz -festivaaleilla.
Osallistuu keskusteluun YLEISÖTYÖN OIVALLUKSET KÄYTTÖÖN MUSIIKIN VAPAALLE KENTÄLLE
Toimin Magnum -konsernin toimitusjohtaja sekä Suomen Ohjelmatoimistot ja agentit ry:n hallituksen puheenjohtajana. Alalle olen on tullut vuonna 2019 rakennuskonevuokraus alan pörssiyhtiöstä. Olen nopeasti verkostoitunut alan etujärjestöihin ja olen ollut perustamassa mm. Tapahtumateollisuutta. Suomen Ohjelmatoimistot ja Agentit ry hallituksen puheenjohtajana olen vetänyt hyvän kauppatavan työryhmää.
Muut luottamustoimet: Magnum -konsernin toimitusjohtaja; SOA ry:n hallituksen puheenjohtaja; Verkatehtaan ja Hämeenlinnan Teatterin hallituksen puheenjohtaja; Tapahtumateollisuus ry:n hallituksen varajäsen; KOKO OSK:n hallituksen jäsen.
Osallistuu keskusteluun MAKSAAKO EETTISYYS JOTAIN JA VOIKO EETTISET OHJEET OLLA OSA YLEISIÄ OHJELMANTOIMITUSEHTOJA?
Olen massatapahtumiin sekä festivaaleihin ja alue- ja infrasuunnitteluun erikoistunut tapahtumatuottaja. Tällä hetkellä työskentelen Provinssin tuotantopäällikkönä, jonka lisäksi teen freelancerina Helsingin Olympistadionilla elokuussa 2023 järjestettäviä tapahtumia sekä suunnittelen Samiedulle alan täsmäkoulutusta. Töideni lisäksi toimin Jelmu ry:n puheenjohtajana sekä Rockfestari Naamojen ohjelmavastaavana.
Osallistuu keskusteluun AINA VALMIINA! – MILLAINEN ON ELÄVÄN MUSIIKIN TAPAHTUMIEN KRIISIVALMIUS?
Työskentelen Yle Uutisten kulttuuritoimituksessa musiikkitoimittajana. Erikoisosaamistani on populaarimusiikki sekä Euroviisut.
Osallistuu keskusteluun WE WANT MORE - MITÄ JÄÄHYVÄISTEN KESÄN JÄLKEEN?
Olen kirjoittanut takavuosina muun muassa Soundi-lehteen ja Nuorgam-sivustolle. MTV-urani alkuvuosina viihdetoimittajana työskennellessäni tein usein musiikkijuttuja ja nykyään haalin niitä tehtäväkseni aina tilanteen tullen, kun pystyn hyvin kokonaisvaltaisen uutismelskeen keskellä – ja jos en itse pysty tarttumaan, pyrin niitä puskemaan läpi muille toimittajille.
Osallistuu keskusteluun LIVEKENTTÄ VS. UUTISKYNNYS: MISTÄ PUHUTTIIN 2022 JA MIKÄ PUHUTTAA 2023?
Ukrainalaisen Atlas Weekendin ohjelmapäällikkönä Vladyslav Yaremchuk on rakentanut maansa suurinta festivaalia. Yli 60.000 asiakasta sotaa edeltäneenä vuonna 2021 houkutellut festivaali niittää kansainvälistäkin mainetta. Sodan myötä Vladyslav on hyödyntänyt asiantuntemustaan motorisoimalla useita Ukrainaa tukevia tapahtuma-alaan liittyviä kansainvälisiä hankkeita ja työskentelee parhaillaan myös Ukrainan musiikkitapahtumien yhdistyksen UAME:n Music Saves UA -hankkeen kumppanuuspäällikkönä.
Osallistuu keskusteluun KEYNOTE-HAASTATTELUSSA VLADYSLAV YAREMCHUK